بررسی رابطه تك فرزندي و اختلالات رواني


	بررسی رابطه تك فرزندي و اختلالات رواني

چكيده:
اين تحقيق به منظور بررسي رابطة تك فرزندي با اختلالات رفتاري انجام گرديد.پس از تشريح كامل اختلالات رفتاري و ذكر انواع آن، پرسشنامة راتر روي 30 كودك تك فرزند و 30 كودك غيرتك فرزند پاسخ داده شده است. اين پرسشنامه، مخصوص معلمان بوده و در چند مدرسة ابتدائي كرج به طور تصادفي توزيع شده است.معلمان برحسب آشنايي خود با انش آموزان تك فرزند و غير تك فرزند پرسشنامه ها را تكميل نموده اند.آزمودنيهاي دانش آموز در اين كار پژوهش بين 7 تا 12 سال سن داشته اند.در آخر پس از پايان كار و انجام محاسبات آماري از طريق روش آماري x2 (مجذور كا) مشاهده شده كه x2 (6/06) بدست آمده بزرگتر از x2 جدول (5/671) بوده است.بنابراين بين تك فرزندي و اختلالات رفتاري رابطة معني داري وجود دارد وسطح معني داري آن برابر 5% p7 است.

فهرست مطالب:
چكيده  
فصل اول
مقدمه 
بيان مساله 
اهميت پژوهش
فرضيه پژوهش 
تعاريف عملياتي
فصل دوم
اختلالات رفتاري
تعاريف اختلالات رفتاري 
رفتار بهنجار
برآورد درصد شيوع اختلالات رفتاري
بررسي مختصري از تاريخچه و علل اختلالات رفتاري
اصل فراموش شده ژنتيك 
ارتباط نقش سيستم ايمني با افزايش مشكلات رفتاري
دسته بندي اختلالات رفتاري
انواع اختلالات رفتاري موجود در هر گروه از دسته بندي هاي گروه ترويج روانپزشكي
چگونگي ارتباط با والدين با فرزندان و تاثير آن بر ويژگي هاي رفتاري آنان
چگونگي بروز اختلال در رفتار از نظر رفتار گرايان 
روشهاي رفتار درماني
اختلالات رفتاري در كودكان تك فرزند و چند فرزند شهر تهران
فصل سوم
جامعه آماري
ابزار پژوهش
اعتبار پرسشنامه راتر
پايايي آزمون راتر
روش اجراي تحقيق
روش تحليل آماري 
فصل چهارم
بحث و نتيجه گيري
پيشنهادات
محدوديتها
منابع و ماخذ
پيوست
پرسشنامه اختلالات رفتاري
پرسشنامه مشخصات مربوط به دانش آموز

تعداد مشاهده:
1594
مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 93

حجم فایل:55
کیلوبایت


 قیمت:


5,000 تومان


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.


 
پرداخت و دریافت فایل

  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:

    در قالب فایل word و قابل ویرایش

نوشته شده توسطufilo

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *